"Дитина в світі музики"
Конкурс Департаменту освіти 2017
Вернісаж педагогічних ідей з музично-
естетичного виховання дітей дошкільного віку
"Сонячне коло".
Дошкільний навчальний заклад №115
Оболонського району м. Києва
Музичний керівник:
Садовська Галина Ігорівна
Кравчук Яна Євгенівна
Номінація: «Сонячне коло» - співпраця з родинами вихованців
ПРЕЗЕНТАЦІЯ (завантажити)
Клуб
«Дитина в світі музики»
2017
Зміст
1. Вступ. Актуальність.
2. Система роботи батьківського клубу «Дитина в світі музики» в ДНЗ 115.
2.1 Особливості взаємодії дошкільного навчального закладу з батьками вихованців.
2.2 Мета створення клубу.
2.3 Етапи залучення батьків до участі в батьківському клубі.
2.4 Перспективний план роботи клубу на рік.
2.5 Конспект музично-тематичної розваги для дітей за участю батьків для дітей на тему «Дарунки осені»
2.6 Сценарій урочистого свята «Садківське життя»
2.7 Фотозвіт роботи батьківського клубу «Дитина в світі музики»
3. Висновок.
4. Список використаних джерел.
Мистецтво виховання має ту особливість, що майже всім воно здається справою знайомою і зрозумілою, а деяким навіть справою легкою. І тим зрозумілішим і легшим здається воно, чим менше людина з ним обізнана, теоретично чи практично.
К. Ушинський
1. Вступ. Актуальність
Музика – це могутній засіб всебічного розвитку дитини, формування її духовного світу. Вона розширює її кругозір, знайомить з різноманітними явищами, збагачує почуттями, викликає радісні переживання, сприяє вихованню правильного ставлення до навколишнього світу. Залучення до музики активізує сприймання, мислення та мову, виховує високий естетичний смак, розвиває музичні здібності, уяву, творчу ініціативу, всебічно впливає на її розвиток.
Ввести дитину в чарівний світ музики, розвиваючи її музичні і творчі здібності покликані музичні керівники дошкільних закладів. Але важливо не тільки на музичних заняттях, а й у повсякденному житті створювати умови для розвитку музичних нахилів, інтересів, здібностей дітей.
В концепції дошкільного виховання в Україні , Державній національній програмі «Освіта». Україна в XXI ст., Закон України « Про дошкільну освіту та виховання», «Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні» підкреслюється велика роль родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного виховного середовища й водночас підкреслюється відповідальність за виконання своїх батьківських обов'язків.
Реформа в системі освіти, народження дітей нової формації, гуманізація суспільства зумовили ще більш активну взаємодію дошкільного навчального закладу з сім’ями вихованців.
Сім’я - це те середовище, де дитина народжується, зростає, набуває першого життєвого досвіду, саме тут формується її уявлення про світ, саме тут закладаються її морально-етичні цінності. Батьки – перші вихователі, саме вони мають найпотужніший вплив на дитину.
Для кожної людини, а особливо для дитини, cім’я – це той емоційний тил, який надає почуття захищеності, стабільності, підтримки, безумовної любові і прийняття. Саме в сім’ї формуються моделі поведінки дитини, саме тут вона бачить приклади для наслідування.
Вступ до дитячого садочку – це новий етап розвитку в житті дитини, в житті сім’ї. І якщо ми хочемо виростити морально здорове покоління –ми повинні об’єднати наші зусилля: сім’я, навчальний заклад і суспільство в цілому. Об’єднатися заради майбуття!
2. Система роботи батьківського клубу за інтересами, розділ: «Дитина в світі музики» в ДНЗ 115.
2.1. Особливості взаємодії дошкільного навчального закладу з батьками вихованців.
На сьогоднішній день змінено позицію дошкільного навчального закладу в роботі з сім’єю:
- Кожний садочок не просто займається вихованням, а й надає батькам консультації з питань виховання і розвитку їхньої дитини.
- Спеціалісти дошкільного навчального закладу проводять тематичні лекторії і семінари, самопрезентації, які висвітлюють актуальні проблеми батьків, дітей та закладу, що допомагають знайти спільні шляхи їх вирішення.
- Батьків залучають до педагогічного процесу: дні відкритих дверей, екскурсії , відкриті заняття, загальні заходи, майстер – класи.
- В кожній групі є куточок для батьків, педагогічний порадник.
Таким чином батьки стають не лише повноправними учасниками навчально-виховного процесу, а і партнерами у покращенні матеріально-технічної бази садочку.
Крім того, батьки беруть активну участь у підготовці спільних свят і розваг. Адже завжди знайдуться батьки, які із задоволенням відгукнуться на пропозицію взяти участь у дитячому святі. Музичний керівник і вихователь можуть обговорити з ними план проведення свят, або розваг, запросити на репетиції, доручити виконувати певні ролі або підготувати ляльковий спектакль, зшити костюми тощо.
Сім'я - це те первинне середовище, де
людина повинна вчитися творити добро.
В. Сухомлинський
2.2. Мета створення клубу «Дитина в світі музики»
Враховуючи все вищевказане, у нашому дошкільному закладі на базі Консультативного пункту для батьків, нами було створено батьківський клуб « Дитина в світі музики». Метою роботи цього клубу є впровадження системи роботи з музично-естетичного виховання : поглиблення знань, умінь, навичок батьків, а як наслідок, - і їх дітей, у сфері різних видів музичної діяльності (спів, слухання музики, гра на музичних інструментах, танці, театралізована діяльність тощо).
2.3. Етапи залучення батьків до участі в батьківському клубі.
Залучення батьків до участі в батьківському клубі «Дитина в світі музики» включає в себе наступні етапи:
1. Діагностичний етап:
- вивчення та підбір методичної літератури по роботі з батьками у сфері музично-естетичного виховання;
- анкетування батьків і обробка результатів на виявлення запитів та потреб в музично-естетичному вихованні їх дітей;
- складання проекту плану по роботі з батьками;
2. Практичний етап:
- організація засідань батьківського клубу;
- музично-корекційні заняття з батьками;
- круглі столи, родинні кола, дискусії, консультації з організації корекційної роботи з дітьми в домашніх умовах;
- залучення батьків до участі у святах, розвагах, масових дійствах.
Перспективний план роботи батьківського клубу
«Дитина у світі музики»
Тема засідання та форми роботи клубу
Вересень
1. Інформаційна зустріч з батьками. Анкетування. Визначення задач клубу на рік.
2. Круглий стіл для батьків «Моя дитина і музика» (особливості формування музичних здібностей дошкільників з використанням ІКТ)
Жовтень
1. Родинне коло: ознайомлення батьків з українськими народними традиціями у проведенні осінніх свят та розваг
2. Практичне заняття: підготовка до проведення музичної розваги «Дарунки осені» (розучування віршів, пісень, таночків)
3. Музична розвага для дітей за участю батьків «Дарунки осені» та виставка батьківських робіт «Гарбузове господарство»
Листопад
1. Практичне заняття : «Майструємо музичні інструменти всією родиною» (майстер-клас по виготовленню музичних шумових інструментів своїми руками)
2. Практикум: ознайомлення з казкою «Як звірята до зими готувались»(ляльковий театр). Підбір музичних шумових інструментів для озвучування казки. Розподіл ролей, репетиція
3. Показ музичної казки (лялькового театру) для дітей «Як звірята до зими готувались» за участю батьків(гра на шумових музичних інструментах)
Грудень
1. Практична консультація «Як організувати в родині свято новорічної ялинки». Новорічні прикраси –своїми руками
2. Родинне свято «Новий рік»
Січень
1. Родинне коло «Від Миколая до Хрещення». Слухання та розучування колядок та щедрівок разом з батьками
2. Практичне заняття : особливості перевтілення за допомогою костюмів. Підготовка до проведення сімейної розваги
3. Тематична розвага «Різдвяні вечорниці»
Лютий
1. Семінар-практикум «Театралізована музична діяльність»: «Вчимося перевтілюватися в казкових персонажів»
2. Показ казки «Як Зима з Весною зустрічались» за участю батьків
3. Практичне заняття: підготовка до проведення музичної розваги
Березень
1. Музична тематична розвага «Пригоди Дюймовочки» за участю батьків
2. Знайомство з українським фольклором. Розучування веснянок та гаївок до Великодня
3. Родинне свято «Великоднє яєчко»
Квітень
1. Дискуія з батьками на тему: «Вплив класичної музики на розвиток дитини».
2. Концерт класичної музики за участю вихованців Дитячої Академії Мистецтв
3. Виставка сімейних художніх робіт «Музичний калейдоскоп»
Травень
1. Родинне коло «До землі вам, матусі, уклін!» (присвячене Дню матері)
2. Рекомендації музичного керівника «Літні музичні розваги для дітей»
3. Святковий концерт «Прощавай дитячий садок»
2.5. Конспект музично-тематичної розваги для дітей за участю батьків.
Музично-тематична розвага для дітей 5-го року життя на тему
«Дарунки осені»
Програмові завдання: Привернути увагу дітей до краси осені у рідному краї; поглибити та закріпити знання дітей про природні особливості кожного з осінніх місяців; розширити уявлення дітей про традиції збору урожаю. Розвивати музичний слух, почуття ритму, навики гри на дитячих музичних інструментах, вміння злагоджено танцювати, удосконалювати вміння співати в унісон, артистичні здібності дітей. Розширювати музичний досвід дітей, виховувати інтерес до музики та естетичний смак.
Музичний матеріал: О. Злотник «Паляниця»; В. Лисенко «Наша осінь щедра»; пісня О. Єрмолаєв «Осінь завітала»; В. Лисенко «Овочі»; Н. Вересокіна «Дитяча полька»; О. Злотник «Ухтимко»; В. Лисенко «Чарівниця осінь»; Н. Май «Дощик»; Н. Май «Виглядаєм сонечко»; С. Бєлова «Чудова осінь».
Атрибути та матеріали: муляжі овочів та фруктів, кошик, дитячі музичні інструменти: бубни, металофони, ложки, трикутники, бутафорське осіннє листя, парасольки-5.
Дійові особи:
Осінь – мама дитини
Вересень, Жовтень, Листопад
Овочі: Огірок, Капустина, Помідор, Морквинка, Буряк, Цибулинка, Кабачок, Картопля
Гриби - 4
Дівчата з кошиками – 4
Дівчата – краплинки – 5
(Автори сценарію Садовська Г.І., Кравчук Я.Є.)
Хід розваги
1. Вихід дітей– танок.( О. Злотник «Паляниця») після таночка діти стають на півколо
Діти розказують вірші:
В нас чудове свято нині
Все довкола сонцем сяє –
Це іде по Україні
Щедра Осінь, золотая! (Садовська Г.І.)
Походила в лісі, в гаї,
Зазирнула на поля
Й листям буро-золотавим
Стала вкрита вся земля!(Кравчук Я.Є.)
Сплять осіннім сном дерева,
Хмарки слізки-дощик ллють,
А журавлики із неба
Нам привіт осінній шлють. (Садовська Г.І.)
То ж давайте привітаєм
Осінь щедру, запашну
І для неї заспіваєм
Пісню дзвінку, голосну! (Кравчук Я.Є.)
2. Пісня “Наша осінь щедра”.( В. Лисенко) Після пісні діти сідають на стільчики
Діти:
Осінь, осінь,
В гості тебе просим
З щедрими хлібами, високими снопами,
З листопадом і дощем, з перелітним журавлем.
3. Заходить Осінь, співає пісню «Осінь завітала»( О. Єрмолаєв)
Осінь:
Привіт осінній, діти!
Приємно вас зустріти.
Не бачились ми цілий рік.
Хоч кожен з вас до літа звик,
Проте нагадую вам я:
Настала черга вже моя!
Тож подарунки я зібрала
І до вас попрямувала.
Я не сама до вас прийшла,
А трьох братів я привела.
Їх за описом впізнайте,
Як їх звати, відгадайте:
Дозріває горобина,
І калина вже рясна
Перший лист опадає,
Коли це буває?
Діти: У вересні!
Осінь:
Груші, яблука зірвали,
У комору заховали.
На деревах листя жовкне,
В двері стука місяць…
Діти: Жовтень!
Осінь:
Вже зів’яли гарні квіти,
Скрізь калюжі по налито.
Голе поле, голий сад,
Бо надворі…
Діти: Листопад!
Осінь:
Молодці, діти!
Всі загадки відгадали
Братів осені впізнали.
А тепер їх зустрічайте,
Оплесками привітайте!
Заходять брати-місяці
Вересень:
Перший місяць – вересень, я смачний.
Вам дарую яблука запашні,
Груші, сливи, дині і виноград –
То солодка радість для всіх малят.
Жовтень:
В жовтні жовте сонце гріє
Так, що все навкруг жовтіє!
Жовті квіти і листочки,
Жовті дині й огірочки,
Що достигли на насіння,
Бо прийшла пора осіння.
Листопад:
Я листопадом звуся недарма,
З дерев останнє листя обриваю.
Вітер понад лісом співа - гуде –
Засипайте швидше, зима іде.
Дитина:
Щедра осінь із братами
З подарунками прийшли,
То ж дозвольте запитати,
Що ви діткам принесли?(Садовська Г.І.)
Вересень:
Принесли ми урожай,
Що захочеш, те збирай!
Огірки і помідори,
І морквицю і салат,
Цибулини і перчини
І капусти цілий ряд.
4. Виходять діти-овочі (В. Лисенко «Овочі»)
Огірок :
Огірок я молодий,
Я корисний і смачний
У салаті й просто так
Дуже добрий я на смак.
Капустина:
Я Капусточка гарненька,
Я кругленька, чепурненька.
З мене страви всі смачні –
Їжте й дякуйте мені.
Помідор :
Ось, який гладкий я пан -
Маю гарний я жупан .
Помідори всі, малята,
Вітамінами багаті.
Морквинка:
Я морквинка – морквиця,
Овочам усім сестриця.
Пийте сік ви із морквички
І рум’яні будуть щічки.
Буряк :
Я червоний бурячок,
Тут вітаю діточок,
У борщі я незамінний
І смачний, і вітамінний.
(Кравчук Я.Є.)
Цибулинка:
Я, Цибуля, хоч гірка,
Та ж корисна, я яка!
Я й цілюща, кожен знає
Від хвороби захищаю.
Кабачок :
Кабачок зелений я,
Усім овочам рідня.
Можна страв смачних багато
З кабачків приготувати.
Диня:
Мене всі на грядці знають,
І шанують, й поважають,
Бо я жовтобока диня –
На городі господиня!
(Садовська Г.І.)
Овочі (разом):
Всі ми овочі чудові!
З нами будьте ви здорові!
Ну а ми вас звеселяєм
І оркестр для вас зіграєм!
5. Оркестр (Н. Вересокіна «Дитяча полька»)
Осінь звертається до дітей-овочів :
Вас ми просимо на святі
Гарну гру подарувати!
6. Музична гра «Свій город у нас є» ( О. Злотник «Ухтимко»)
На підлозі розстилається зелена тканина – «город», на ній по колу викладаються
бутафорні овочі, посередині кошик, діти стають навколо «городу» Кількість овочів
менша, ніж дітей. Під музику діти біжать по колу, на кінець – беруть овоч в руку,
кому не вистачило – той сідає. Декілька овочів кладуть в кошик, гра продовжується,
поки діти не зберуть весь урожай.
Виходить Жовтень:
В лісі виросли опеньки –
Довгоногі і тоненькі.
а ще гриб-боровичок,
скине з шапочки листок
І покаже вам танок!(Садовська Г.І.)
Виходять діти-гриби
Гриб 1:
Важлива в лісі в мене роль:
Я – білий гриб, грибний король.
В бору зростати здавна звик,
Тому ще звуся – БОРОВИК!
Гриб 2:
Гей, грибний загоне мій
Не барись, ставай у стрій
Ми всі вміємо співати
А ще будем танцювати! (Кравчук Я.Є.)
7. Танок грибів і дівчаток (В.Лисенко «Осінь-чарівниця»)
Листопад:
Я приніс дощі дрібненькі,
Щоб були ви веселенькі,
Фрукти, овочі зростали
І маляток пригощали!
(Садовська Г.І.)
Діти:
Дощик сиплеться з кленочка,
Дощик жовтий, золотий,
А зелені ще листочки
Хочуть осінь обійти.
Дощик сиплеться і пада,
По стежині дріботить
І веселим листопадом
Вітер грається й біжить.
Дощик, дощик накрапає,
Капає дрібненько,
Та дощу я не боюся,
Бо я веселенька!
- Пісня «Дощик»
Дитина:
Дощику, чом нас лякаєш?
І гуляти не пускаєш?
Парасолькою новою
Я накриюсь з головою
Чобітки високі взую
По калюжам потанцюю.
9. Танок краплинок
з парасольками
Дитина:
Нам Осінь, діти, щедра і багата
Врожай свій принесла у кожну хату,
В садок дитячий, в кожний дім, усюди
Нехай живуть щасливо люди!
10. Пісня «Чудова Осінь»
Осінь виносить коровай
Осінь:
А тепер прийшов вже час
Щедро пригостити вас!
2.6. Сценарій урочистого свята «Садківське життя»
Мета: створити святкову, радісну атмосферу в дитячому колективі;
вдосконалювати творчі навички дітей; сформувати в дітей уявлення про
наступний етап їхнього життя (вступ до школи); удосконалювати творчі
вміння вихованців (декламація, музично-рухові навички тощо);
виховувати у дітей почуття любові до дитячого садка, почуття пошани
та вдячності до всіх працівників дитячого садка.
Музичний матеріал:
Музика із програми «Світське життя», вальс А. Хачатурян, «Наш улюблений садок»
С. Белова, попурі світових хітів, Танок хлопців зі шляпами «The Clapping song»,
Танок доньок з татами «Запроси мене, тату, на вальс» Л. Олифірова, Танок з голубами
«Мир без війни» (Open kids), пісня мам «Нашим випускникам» В. Лисенко, вальс
«Випускний вальс» В. Лисенко, пісня «Ми повернемось» О. Єрмолов.
Обладнання: квіти, іграшки, кольорові стрічки, паперові голуби, повітряні кульки,
шляпи, мікрофони.
(Автор сценарію Кравчук Я. Є., Садовська Г.І.)
Під музичний супровід із програми «Світське життя» заходить ведуча.
Ведуча:
Порцію несподіванок, нові події та неочікувані поєднання, резонансні інтерв’ю,
найкрасивіші зірки - на головному хіднику весни!
Це «Садківське життя» та я-Тетяна. Нам є чим вас здивувати! Почнемо! Давайте
привітаємо майбутнє України!
Урочистий вихід дітей (вальс А. Хачатурян)
Красиві, талановиті і незрівнянні - наші випускники! Душа співає, серце танцює,
а вуста відкривають всі таємниці. Так, вам є чим поділитись з нами. Можливо секрети?
А саме головне, поділіться з нами всім, що так хотілось сказати за всі роки в садочку.
Діти:
1. Малими пташенятками ми у садок прийшли,
А стали тут орлятами зміцніли та зросли,
Шкода нам розлучатися з садочком дорогим,
Та час прийшов і нам пора залишити цей дім!
2. Жили ми у садочку – у світлім, щедрім домі.
Тут геть усі куточки нам рідні і знайомі.
Тут усім любов і ласку дарували повсякчас.
В дитсадок, неначе в казку, йшов уранці кожен з нас
3. Ми вам вдячні, любі гості, що прийшли нас привітати,
Добре вчитися у школі нам усім тут побажати.
В кожного прощальний настрій, ми схвильовані украй.
Скажем разом:
Всі: Школо, здрастуй, дитсадочок прощавай!
Ведуча: Тож хай пісня починає бал чудовий, випускний,
Ми для тебе заспіваєм, наш садочок дорогий
Пісня про садочок «Наш улюблений садок» (С. Белова)- Діти сідають на стільчики
Ведуча: Несподіванка нашого свята: зіркові репортери! Вітайте! – Дмитро Турчин та Люба Дмитрієва! Він вирушать здобути зіркові зізнання в знаменитостей нашого садківського життя.
Ведучий: Так, я зараз не в груповій кімнаті, і не в фізкультурній залі, а на святі в досить незвичній для себе ролі. Я – Дмитро Турчин, і разом з моєю колегою ми поставимо декілька запитань.
- (до директора) – Добрий день. Сьогодні чудова подія. Що ви відчуваєте?
Що побажаєте нашим випускникам?
- (до папи) Звернемось до дорогих пап наших випускників. Згадайте, самий хвилюючий момент Садківського життя вашої дитини.
- (до мами) Ну і, звичайно, наші любимі мами! – Чи пам’ятайте ви всі обіцянки, які давала ваша дитина за час життя в садочку.
- Дякую. З вами був я - Дмитро Турчин.
- і я Люба Дмитрієва.
- До нових зустрічей в нових проектах «Шкільні новини».
Ведуча: Дякую, Дякую.
Ну і звісно, життя – протистояння. Частиною садківського життя наших зірок була вічна боротьба чорного і білого, хлопців і дівчат. Хто ж головний? Хто ж стає попереду колони? Хто першим сяде за обідній стіл? Хто ж першим почне заняття мудрим висловом? Це ставало основою буття. Ми не можемо це пропустити. Увага на зіркову сцену – зірковий батл!
Танок – батл. Попурі світових хітів (протистояння дівчат і хлопців)
Ведуча: Любі мої, і що ви зрозуміли? Що ж головне в нашому садківському житті?
Діти:
У садочку співи, сміх.
Головне ж для нас усіх -
Те, що ми в садку зустрілись
і назавжди подружились.
Дітвори веселий сміх,
Ласка і добро для всіх,
Це тепло та ніжність рук
І надійний вірний друг!
Ведуча: … І надійний вірний друг. Пам’ятаймо про це.
Діти сідають. Виходять діти разом з ведучою.
Ведуча: Хочеться веселитись, жартувати (ведуча перетворюється на вихователя – знімає капелюшок) але час летить невпинно і мить розлуки вже близько… і так багато хочеться встигнути сказати. Особливо слів вдячності всім тим, хто кожного дня перетворював наше життя на незабутню казку дитинства.
Діти:
Хто створив для нас цю казку?
Дуже добрі і привітні, всі красиві і тендітні,
Роботящі, добрі, щирі, всі надійні й жартівливі ,
Здогадались, хто такі? Всі: Дитсадка працівники!
Обличчя ваші сяють хороші, добрі, милі.
Ховаєте сльозинки? Та бачимо ми їх.
І зможемо згадати вас тільки ось такими –
Близькими, дорогими та рідними людьми.
Тамарі Миколаївні ми вдячні
За доброту і ласку.
Бо це вона змогла зробити
Наш дитсадок, як казку.
Спасибі хочемо сказати
Музичному керівнику.
Та гарно й весело співати.
На фізкультуру ми ходили,
Там різні вправи ми робили.
Ми з спортом дружимо – повірте.
І сильні м’язи в нас – провірте.
Ось прийшов обіду час
Повара готують клас!
Смачні страви від душі,
Щоб росли ми залюбки.
За борщі і за котлети,
За компот і за рулети,
За ватрушки запашні,
Ми спасибі скажем всі!
Дуже вдячні ми і няні за турботу і старання.
Вона вміло працювала, нас щоденно доглядала.
Вихователям рідненьким будем дякувать гарненько:
За увагу, за навчання, за чудове виховання.
Спасибі , любі, за турботу,
за ваше непросте життя,
Спасибі за важку роботу,
задля дітей і майбуття!
Вихователь: Спасибі скажемо всім вам!
В подарунок від нас прийміть святковий концертний номер.
Танок хлопців зі шляпами ( The Clapping song)
Ведуча: Для батьків сьогодні свято незвичайне, вони не просто батьки, а
батьки випускників, а це – перший випускний у житті їхніх дітей.
Дитина:
Батьки і діти – найрідніші в світі,
Любов’ю з’єднані на все життя
Про це сьогодні будем говорити,
Бо вдячність переповнює серця!
Ведуча: Дорогі татусі, поки що вашій донечці можна читати казки на ніч, доки вона ще з нетерпінням чекає, коли ви прийдете з роботи додому і доки ви є найважливішим чоловіком в її житті, повною мірою користуйтеся своїм статусом і насолоджуйтесь кожною хвилиною, проведеною разом зі своєю принцесою.
Дівчина:
А у мого тата широченні плечі:
Зручно тут сидіти - видно вдаль малечі.
Дужі та міцнющі тато руки має.
Він мене високо вгору підкидає.
І за це для мого тата я в житті зроблю багато.
Ну, а зараз, у цей час - хочуз ним затанцювати.
Танок доньок з татами «Запроси мене, тату, на вальс» (Л.Олифірова)
Виходять діти:
- Мрію, щоб на світі не було війни,
Щоб збувались мрії з літа й до весни,
Щоб сміялось сонце в кожному дворі
І лунала пісня з ранку й до зорі. - Мрію, щоб на світі не було біди,
Щоб дорослі й діти гралися завжди.
Щоб душа співала й квіткою цвіла,
Щоб на світі мама в кожного була.
- Ми гніздечко своє залишаємо,
Дружну нашу сім`ю дошкільну.
Бо летіти до мрії маємо
В самостійну уже весну. - Ніби голуби, покружляємо, ще над рідним своїм гніздом.
До побачення! Відлітаємо! Відлітаємо всі разом!
Танок з голубами «Мир без війни» (Open kids)
Вихователь: Дорогі матусі, слово – вам!
Пісня мам «Нашим випускникам» (В. Лисенко)
Син 1:
Моя рідненька, моя матуся!
Згадай - за руку вела в садок,
А я все плакав, казав: "Боюся!"
Тепер дорослий я в тебе синок.
Син 2:
Роки летять. Я росту з роками.
І хоч дорослий я в тебе син,
Та сльози стримати не можу, мамо,
Прохаю, руку мою не кинь.
Мама 1:
Мій хлопчик любенький, синочок рідненький!
Чекають тебе вдома тато і ненька.
Великий ти виріс, розумний, терплячий,
Слабким допоможеш, і зовсім не плачеш.
І тато, і я - ми гордимся тобою!
І всі побажання для тебе - з любов'ю:
Бажаємо радості, посмішок друзів.
Пісень солов'їних і квітів на лузі.
Мама 2: Усіх пам'ятай, хто любив тебе тут.
І друзів найкращих, синок, не забудь.
Дитячий садок - був твій рідний дім,
Живуть добрі люди і іграшки в нім.
І казка, і пісня залишаться тут.
Прощатися час, завтра вирушиш в путь -
В доросле життя. Тобі страшно, я знаю.
Та руку твою дуже міцно тримаю.
Мами сідають
Дитина:
Запрошуємо на вальс прощання!
Хай легкий сум поблискує в очах.
І хай цей вальс, як свято розставання
Вам спогадом залишиться в роках.
Вальс «Випускний вальс» (В. Лисенко)
Звучить музика, виходить маленька дівчинка з кулькою, до неї підходить випускниця.
-Ти хто?
- Я –твоє дитинство… Сьогодні я залишаю тебе…
- Почекай, не йди. Залишись ще хоч трохи!
-Не хвилюйся. Я буду приходить до тебе у снах…
-Я тебе ніколи не забуду.
- Прощавай…
(віддає кульку і повільно йде зі сцени)
Діти з кульками виходять на фінальну пісню
Фінальна пісня «Ми повернемось» (О. Єрмолов)
Вихователь 1:
Є країна дивовижних мрій – наш садочок гарний і чудовий,
Хай злітає кульками надій –світ дитинства різнокольоровий!
Кожен добру мрію має, хай її він загадає!
І на зустріч з нею вирушає!
Вихователь 2:
Ну, що ж, малята, нажаль вже час!
Ми будем пам’ятати усіх вас!
Таких усміхнених і галасливих,
Талановитих і трошки вередливих!
Ведуча: Ну, що, діти? Дитинство відпускаємо?
Діти: Так!
Ведуча: До школи вирушаємо?
Діти: Так!
Ведуча: В садочок в гості завітаємо?
Діти: Так!
Ведуча: Бажання загадаємо?
Діти: Так!
Ведуча: Тоді рахуймо, дітвора:
Всі разом: Один, два, три,чарівна кулька до неба лети! УРА!
Фотозвіт роботи клубу «Дитина в світі музики»
Сімейна розвага «Свято гарбуза»
Виставка сімейних поробок до «Свята гарбуза»
Мама і донька в казці «Пригоди Дюймовочки»
Спільне виконання пісні
Родинне свято
«Великоднє яєчко».
Знайомство з українським фольклором.
Музично-спортивне свято «Малі Олімпійські ігри» за участю батьків
Запальний счасний таночок у виконанні мам
Весела інсценізація пісні
Дружнє перетягування канату
Разом подолаємо всі перешкоди!
3.Висновок
Музика – це джерело думки. Без музичного виховання неможливий повноцінний розумовий розвиток дитини. Першоджерелом музики є не тільки навколишній світ, а й сама людина, її духовність, мислення і мова. Музику люблять усі, від малого до великого.
Музика — це відтворення людських почуттів у їх становленні та розвитку, найтонших відтінків радості й суму, в їх зіткненнях та перетвореннях. Вона здатна на такі глибокі узагальнення емоційного життя людини, яких немає в жодному іншому виді мистецтва, й містить у собі багатющий розвивальний потенціал. Провідною її роллю є емоційний розвиток дитини. Музика також є ефективним засобом стимулювання соціального розвитку.
Взаємозв’язок між усіма аспектами впливу музики на дітей відбувається у різних видах і формах музичної діяльності. Емоційний відгук і розвинутий музичний слух дають змогу відгукнутися на добрі почуття і вчинки, активізують розумову діяльність і, постійно вдосконалюючи рухи, розвивають фізично.
Успіх музичного виховання, здійснюваного в дошкільному закладі, чимало залежить від того, як організоване виховання в родині. Саме в сім’ї, у її традиціях криються джерела музичного обдарування дитини — вони ще не прокинулись, але чекають відчутного і своєчасного дотику до них. Важлива ціннісно-орієнтаційна єдність сім’ї, що інтерпретується як наявність стійких родинних традицій, цілісність світосприйняття, образу та стилю життя, наявність значущої спільної діяльності, соціально-культурний рівень її розвитку (спрямованість культурних інтересів батьків, структура та спільність дозвілля, рівень розвитку духовного світу дорослих, прагнення культурного вдосконалення та саморозвитку, участь батьків та інших членів родини в культурному вихованні). Саме в сім’ї завершується процес закріплення набутого дитиною в освітньому закладі. Це означає, що за формування дитячого художнього смаку, музичних навичок, як і за формування особистості дитини, відповідальні педагоги та особливо батьки, тому в нашому дитячому садочку ми обєднали наші зусилля в батьківському клубі «Дитина у світі музики».
5. Список використаних джерел.
1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / М-во освіти і науки України, Акад. пед. наук України; наук. ред. та упоряд. О.Л.Кононко. – К.: Світич, 2008. – 430 с.
2. Буздуган, О.А. Проблема наступності в роботі дошкільного навчального закладу та школи у взаємодії з батьками / О.А. Буздуган // Педагогічні науки: збірник наукових праць. Випуск 58. – Частина І. – Херсон: Айлант, 2011. – С. 208-212.
3. Взаємодія ДНЗ та сім'ї/ уклад. О. А. Рудік, І. В. Молодушкіна – Х.: Вид. група «Основа». – 2013. - 222
4. Впевнений старт. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку/О.О.Андрієтті, О.П.Голубович, О.П.Долинна; наук. керівник Б.Н.Жебровський. – Тернопіль: Мандрівець, 2012 – 104 с.
5. Гавриш Н. В. Інтегровані заняття: методика проведення. – К.: Шк.світ, 2007.
6. Дитина: программа виховання і навчання дітей від двох до семи років \\ Наукові керівники проекту: В.О.Огнев’юк, К.І.Волинець. – К.: Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2016.
7. Дитяча хореографія. Навчально-методичний посібник. / А.С. Шевчук. - №-тє видання, зі змінами та доповнен. – Тернопіль: Мандрівець, 2016 – 228с.
8. Дитячий садок і родина \\ укл. О. А. Шевцова, С. Г. Кутепа, І. О. Мараховська, І. О. Сита. – Х., 2009.
9. Козак Н. Робота з батьками: нові підходи /Дошкільне виховання – 2000. №7/.
10. Музичне виховання у дошкільному навчальному закладі. Збірник методичних матеріалів / упоряд. Т.А.Романюк. - Тернопіль: Мандрівець, 2007. – 104с.
11. Сім’я і дитячий садок: умови, шляхи та засоби гуманізації взаємин. Методичні матеріали на допомогу керівникам дошкільних закладів. /Упорядник О.Кононко/.
12. У співпраці – результат. Робота вихователя з батьками в ДНЗ. – В. М. Новікова. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011 – 144с. – (Дошкільна освіта).
13. Шевчук А. Сучасні підходи до організації свят і розваг: методичні рекомендації// Дошкільне виховання. – 2000. №3.